دانلود پروژه رایگان تشخیص جمر در شبکه های حسگر بیسیم با MATLAB

دانلود پروژه رایگان تشخیص جمر در شبکه های حسگر بیسیم با MATLAB

لینک دانلود پروژه و مقاله

وب سایت های زیادی یا به فروش این پروژه می پردازند، یا به محض قرار دادن رایگان این پروژه توسط گروه نامیرا، به کپی برداری غیراخلاقی می پردازند. لطفا به تاریخ درج پروژه در وب سایت و وبلاگ های گروه نامیرا دقت بفرمایید.

 شبکه های حسگر بیسیم چند هاپ به دلیل ماهیت مشترک و دسترسی آزاد به رسانه های بیسیم با مشکلات امنیتی مختلفی روبرو هستند. در میان تمام تهدیدهای امنیتی برای شبکه های حسگر بیسیم چند هاپ، یک مورد معمول از حملات، حمله مسدود کننده یا همان جمر است که معمولا سیگنال رادیویی بی معنی ای را منتشر می کند تا با اشغال کانال بیسیم یا از بین بردن اتصال پروتکل ها با یک یا چند ساده ساده دستگاه های بیسیم خارج از ساختار شبکه شود. به عنوان مثال، متفاوت از تداخل در بین گره های بیسیم، حمله جمر می تواند پروتکل های MAC را با ارسال بسته های ساخته شده ACK یا CTS به کانال بیسیم خراب کند. به طور کلی، حمله جمر می تواند از لایه های مختلف پروتکل آغاز شود و از طریق مصرف محدود منابع، عملکرد شبکه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد که باعث می شود به طور گسترده توسط دشمنان استفاده شود.

به منظور کاهش تاثیر حمله جمر و بازگرداندن ارتباطات عادی، مجموعه ای از اقدامات متقابل ضد پارازیت از چندین لایه شبکه مانند پرش کانال، مسیریابی امن و عقب نشینی فضایی ارائه می شود. با این حال، این استراتژی های ضد پارازیت عمدتا روش های مفیدی را برای جلوگیری یا فرار از حمله جمر به منظور حفظ عملکرد طبیعی شبکه های بیسیم ارائه می دهند. اگرچه می توان تاثیر منفی حمله مسدود کردن را کاهش داد، اما شبکه ها فقط می توانند بدون استفاده از اطلاعات جمر، خود را منفعلانه تنظیم کنند. علاوه بر این، هنگام انجام اقدامات ضد پارازیت، محدودیت های دستگاه های بیسیم از جمله حافظه و تامین انرژی محدود و قابلیت های محاسبات کم باید در نظر گرفته شوند.

علاوه بر این اقدامات غیرفعال ضد جمر، یک راه دیگر تعیین مکان جمر و به دست آوردن اطلاعات موقعیتی جمرها است که با استفاده از روش های فیزیکی یا روش های دستی امکان حذف جمر از شبکه را فراهم می کند. در واقع، اطلاعات موقعیتی جمرها ممکن است امکان استقرار بهتر دستگاه های بیسیم را فراهم کرده و اطلاعات مفیدی را هنگام طراحی پروتکل های MAC یا مسیریابی ارائه دهند. تاکنون، موقعیت یابی جمر به طور گسترده ای مورد بررسی قرار گرفته و تعدادی الگوریتم موقعیت یابی پیشنهاد شده است. در نتیجه، الگوریتم های جمر جمر را می توان به روش های مبتنی بر دامنه و روش های بدون دامنه تقسیم کرد. الگوریتم های مبتنی بر محدوده باید پارامترهای کانال بیسیم را از قبل تخمین زده و فاصله نسبی بین گره ها و مسدود کننده را محاسبه کنند. اگرچه برخی از مدل های معمول کانال بیسیم پیشنهاد شده است، اما پارامترهای کانال بیسیم را نمی توان به طور دقیق در سناریوی واقعی تخمین زد. علاوه بر این، عملکرد الگوریتم های بدون دامنه به راحتی تحت تاثیر توزیع گره ها و پارامترهای مسدود کننده قرار می گیرد.

 به منظور کاهش حساسیت الگوریتم های بدون بُرد و بهبود دقت موقعیت یابی جمر، یک الگوریتم موقعیت یابی جمر قوی بر اساس الگوریتم DCL در این تحقیق ارائه شده است. در ابتدا، چندین مدل مرتبط، یعنی مدل شبکه، مدل جمر و مدل ارتباطی، نشان داده می شود. سپس، موقعیت یابی جمر مبتنی بر DCL ارائه می شود که عمدتا شامل انتخاب، تعیین عملکرد یک تابع برازش، محاسبه و به روزرسانی پارامترها است. سرانجام، یک شبیه سازی برای ارزیابی عملکرد الگوریتم پیشنهادی انجام می گیرد.

 

آخرین اخبار فعالیت های گروه نامیرا در کانال تلگرام: https://telegram.me/nn4enamira

 

www.nn4e.com
nn4e@aol.com
شناسه تلگرام @nimanamira
09360703858
کانال تلگرام https://t.me/nn4enamira
کانال تام تام https://tt.me/nn4enamira
کانال تلپادو http://telepado.me/1/nn4enamira
اینستاگرام https://www.instagram.com/nn4enamira

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *